Oportunitati momentului pe burse internationale

Parerea mea este ca sectoarele economice castigatoare in aceasta criza au fost: ecommerce (Amazon), procesatorii de plati (Visa are +30% de la inceputul lui martie), video streaming(Netflix, Hbo), conferinte online (Zoom), Domino’s (Pizza), gaming (Activision). Tot ce a avut prezenta in ONLINE a beneficiat de cresteri importante.

Amazon a raportat pentru Q1 2020 venituri de 75 miliarde $, profit net de 2,5 miliarde$ si earnings per share de 5$. Vanzarile din America de Nord au crescut cu 29% pana la 46 miliarde $, in timp ce vanzarile internationale au crescut cu 18% pana la 19,1 miliarde $. Pozitia de leadership in domeniul vanzarilor retail si cloud al Amazon a facut sa reziste foarte bine acestei crize.

Analistii se asteapta sa castige 73, 6 miliarde $ si sa raporteze EPS de 6$.

Amazon Web Services (AWS) a trecut de 10 miliarde $, chiar daca cresterea a mai incetinit.

Amazon (AMZN.US) este unul dintre cei mai cunoscuți retaileri din lume. Concentrarea puternică asupra comerțului electronic s-a dovedit a fi un element cheie pentru a supraviețui  acestei perioade critice. De fapt, nu doar că a supraviețuit, dar a și prosperat! Restricțiile au crescut semnificativ volumele de comerț electronic și i-au încurajat pe cei care nu erau prea dornici să utilizeze tehnologia să încerce. Baza de consum a crescut și este puțin probabil să se reducă la nivelurile anterioare, odată ce restricțiile sunt ridicate. De ce? Pentru că achizițiile online sunt simple și convenabile. Mai mult, unii clienți vor rămâne reticenți în a face cumpărături în magazinele fizice pentru o perioadă de timp, cel puțin atâta timp cât virusul există. În plus, Amazon se ramifică într-un segment popular de cloud computing prin intermediul filialei sale AWS. Cererea de servicii de cloud s-a majorat având în vedere că numărul oamenilor ce lucrează de acasă a crescut, iar modul în care companiile operează și își desfășoară activitatea va merge în aceeași direcție, cel puțin pentru moment. Acest lucru s-ar putea dovedi a fi un mod important de diversificare în viitor, mai ales că este o afacere cu marje mai mari decât comerțul electronic.

Rezultatele financiare publicate de companie la finalul lunii Aprilie au depășit estimările analiștilor (cel puțin la nivelul cifrei de afacere), compania raportând o cifră de afacere de 75.4 miliarde de dolari față de 73.7 miliarde cât estimau analiștii.
Gigantul a raportat o creștere a vânzărilor cu 26% față perioada similară a anului trecut însă rezultatul net s-a redus cu 29% pana la 2.54 miliarde.

Citeste in raport si despre VISA, Zoom, Activision Blizzard, Netflix, Dominos.

Amazon, Zoom, Dominos, Netflix, VIsa

Cum au evoluat principalele linii de business – la ce ne putem aștepta pentru semestrul doi?

Raportul publicat de conducerea companiei scoate în evidență câteva detalii despre direcția liniilor de business. Astfel, segmentul serviciilor de cloud a trecut la finalul trimestrului întâi de pragul de 10 miliarde de dolari la nivelul cifrei de afaceri.

Creșterea cifrei de afaceri pe segmentul serviciilor de cloud s-a diminuat de lungul timpul până la nivelul 33% la finalul T1 2020, însă analiștii se așteaptă ca trendul de creștere să se reia în următoarele trimestre când probabil tot mai multe business-uri vor dori să migreze către cloud.

VISA

Nevoia de numerar fizic a scăzut mult în această perioadă. Nu numai că oamenii cumpărau mai puțin, dar erau și sfătuiți de autorități să se abțină de la utilizarea plăților în numerar și să folosească, de exemplu, metode de tip contactless. Visa (V.US) a înregistrat o creștere de 40% a tranzacțiilor de acest tip în primul trimestru al 2020! Inutil să spunem că interesul crescut pentru comerțul electronic a stimulat volumul tranzacțiilor pentru companiile de plăți și a ajutat la reducerea impactului datorat scăderii cheltuielilor pentru călătorii și divertisment. În general, virusul a accelerat trecerea către cheltuielile realizate fără numerar, trend căutat de companiile de plăți. Odată ce lucrurile vor reveni la normal, cheltuielile în numerar vor fi din nou utilizate, însă companii precum Visa vor avea o perspectivă de afaceri mai bună decât înainte.

ZOOM

Recomandarea angajaților să lucreze de acasă nu i-a scutit de obligația de a susține nenumărate întâlniri și apeluri zilnice. Deși un apel telefonic obișnuit poate fi suficient dacă trebuie să contactezi o singură persoană, vorbind cu 10 sau 20 de persoane simultan reprezintă un lucru destul de dificil. Cererea pentru software-ul de la Zoom Communications (ZM.US), care permite efectuarea de apeluri obișnuite dar și apeluri video cu un grup mare de oameni, a crescut pe măsură ce blocada cauzată de virus s-a instaurat. Un astfel de software a devenit, de asemenea, un fel de barcă de salvare pentru entitățile care au nevoie să creeze grupuri de „clienți” pentru furnizarea serviciilor – școli și universități. Instituțiile de învățământ din întreaga lume au început să găzduiască cursuri și clase online pentru a respecta interdicțiile impuse adunărilor. Feedback-ul este pozitiv, iar unele universități iau în considerare să țină cel puțin o parte din cursuri online și după această perioadă. Discuțiile sunt deosebit de aprinse în țările în care studenții trebuie să plătească școlarizarea pentru a putea accede la studii superioare, deoarece susținerea mai multor clase online ar putea ajuta la reducerea costurilor generale ale educației. Indiferent de direcția în care se va îndrepta sistemul educațional, câteva companii gigant, precum Twitter sau Facebook, au anunțat deja că vor permite angajaților să lucreze de acasă și după, lucru care ar continua să mențină interesul pentru acest software.

Activision Blizzard

Măsurile de restricționare impuse în multe țări dezvoltate a determinat o creștere a cheltuielilor pentru jocuri video. Acest lucru nu ar trebui să reprezinte o surpriză deoarece pare a fi o modalitate perfectă de a petrece timpul acasă. Dezvoltatorii precum Activision Blizzard (ATVI.US) au înregistrat un salt uimitor al vânzărilor și câștigurilor în primul trimestru al 2020, în comparație cu majoritatea celorlalte sectoare, ce au suferit o deteriorare semnificativă a afacerilor. Dar se va menține această situație și după ce se va găsi un tratament? Există factori care susțin acest punct de vedere. Unul dintre ei este faptul că oamenii pot petrece mai mult timp acasă decât au făcut-o înainte de izbucnirea virusului și acest fapt ar trebui să încurajeze utilizarea de jocuri video. Cu toate acestea, există un alt factor care pare să fie cel puțin la fel de important – noile console Xbox și PlayStation vor fi lansate la sfârșitul anului 2020. Lansarea unei noi generații aduce adesea un salt în cheltuielile pentru jocuri video, iar momentul acesteia nu este întâmplător. De obicei, toamna este perioada anului în care sunt scoase pe piață noi jocuri și versiuni, ce sunt deja dezvoltate pentru a fi jucate și pe consolele noi.

DISCLAIMER: Acest articol este unul gratuit, care pune la dispoziție informații de calitate, fară a trebui să plătești pentru ele. Dacă ți-a plăcut acest articol,mă poți susține, lasând un like paginii de Facebook, un share și un comentariu. Iar dacă consideri că, postările de pe Facebook, împreună cu aceste articole te ajută, îmi poți oferi o Donație pentru a continua munca.

Disclaimer și avertisment cu privire la riscuri
Informaţiile sau materialele prezentate pe website-ul adrianmateescu.ro nu sunt şi nu pot fi considerate recomandări de cumpărare, vânzare sau păstrare a unui anumit instrument financiar. Website-ul http://adrianmateescu.ro/ avertizează cu privire la riscurile ridicate pe care le implică tranzacţionarea şi investiţiile în instrumente financiare, incluzând, fără ca enumerarea să fie limitativă, fluctuaţia preţurilor pieţei, incertitudinea dividendelor, a randamentelor şi/sau a profiturilor, fluctuaţia cursului de schimb. Performanțele trecute nu reprezintă garanţii ale performanţelor viitoare ale instrumentelor financiare. 79% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să luați în considerare dacă înțelegeți modul în care funcționează CFD-urile și dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii. În consecință, website-ul adrianmateescu.ro recomandă abordarea instrumentelor financiare numai în cunoştinţă de cauză şi după o documentare prealabilă. Produsele derivate tranzacționabile în marjă oferite de X-Trade Brokers DM S.A. sunt riscante. Pierderile pot depăși marja blocată.

*Atenție, acest articol prezintă niște mecanisme tehnice specifice unor instrumente financiare și nu încearcă să inducă ideea obținerii de câștiguri sau să instige la tranzacționare. Piețele financiare sunt foarte dinamice și imprevizibile și pot fluctua în orice moment în ambele direcții, generând atât câștiguri, cât și pierderi. Decizia de vânzare sau cumpărare aparține exclusiv investitorilor, iar XTB avertizează că posibilitatea de a câștiga este proporțională cu posibilitatea de a pierde atât pe piețe în creștere, cât și pe piețe în scădere, datorită faptului că piețele pot fluctua în orice moment în ambele direcții. Investitorii sunt avertizați asupra faptului că instrumentele financiare derivate sunt riscante și nu trebuie abordate în necunoștință de cauză sau în cazul în care nu se potrivesc profilului sau obiectivelor investiționale ale acestora. ”

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *